Barcelona + Köpenhamn

Barcelona.. Ägde mitt liv. Sa redan första kvällen - här vill jag bo någon gång.
Staden, folket, miljön, vädret, shoppingen!!! Riktigt i Elins smak.
Doock strand och hotell så var Malaga bättre. så ordningen blev bra. Slappt först och sen lite mer liv.

Sista kvällen var drinkkväll + kortspel.
Sen skulle
Mr pasa och Mr Elin flyga.......

Så hamnade vi hos storebror! Vi landade i Köpenhamn igår, när vi kom till Malmö fanns här pizza till oss och fint sällskap. Idag ringde klockan vid 9 och vi åkte tillbaka till Köpenhamn och gick på "den blå planeten", typ som universeum. Johan, hans mamma och hennes kille var också med!

Nu har grusarna lämnat mig för att handla mat, ja ska duscha och sen blir det tacos och tv-spel hemma hos Johan och pricken (katten).
Bra semester eller bra semester?

Andra dagen vi var här så badade jag och kollade på allt folk, som vanligt. Hör då en liten tjej ropa "por favor!" "Por favor!" Och fattade tillslut att det var mig hon menade. Simmade dit, och med rörelser och knöcklig spanska så förstod jag att hon ville att jag skulle köra henne fram och tillbaka i vattnet, hon låg på en luftmadrass. Hur söt unge som helst. Hon sa att hon var "siete anos" och jag fick fram att jag var "veinte dos". Sen ville hon åka rätt ut i det stora blå men då kände jag nää, så två andra tjejer som snackade spanska fick ta över.

Igår träffade vi en killgäng och det var endast en av killarna som kunde engelska. Han kom från Afghanistan och berättade att han hade "lurat" hit sina föräldrar till Spanien, och att han nu hade gömt deras pass så att dom inte kunde åka tillbaka.
- jag sa att vi skulle ut och resa, hade packat deras väskor och köpt biljetter och allt. Sen när vi kom fram sa jag att vi skulle ha det bättre här, och jag hade rätt! Men tänker ändå inte visa dom vart jag gömt passen...
Haha!

Nu ska vi dra till flygplatsen! Tack Malaga, det har varit ett nöje!!

A

Ha, lura er som fen.
Jag åt vattenmelon

En del av Spanien

Mitt förra inlägg räckte inte för folket förutom Carro som skrev KRÄFTOR , tack gmn (L)
Och ja mamma, vi är faktiskt duktiga på att smörja in oss och dricka vatten.
Vapendragaren ville dock att jag skulle skrivs lite mera, har dock inte tagit jätte mycket kort. Tönkte ta med mobilen idag så får ni se vad vi har att göra med
Varje dag. Inte så jobbigt kan jag säga er.

Här är vi på g

Här äter jag jordgubbar på balkongen

Här skickar jag en SNAP till dagny om hjälp, då vi bara spelar skit-gubbe

Här lyxade vi till det igår påsen mexikansk restaurang. Mysigaste kvällen hittills, snackade om familj, känna sig själv osv osv.

Sen upptäckte vi staden! Gillar verkligen detta stället och rekommenderar starkt

Och detta är våran utsikt när vi äter frukostbuffé. Mhm.
Nu - stranden!!

El spania

Livet är bra. Vi mår bra!

17 juli

Kom hem från det
Varma landet igår! Lika fint som alltid. Kusinen hälsade på med Alice snart 5 månader, fick hälsa på en jääättefin hund, matade höns, hälsade på Fåren, åt våfflor, spelade poker och åt jordgubbar. Och mat. Massa mat som alltid när man är hos mormor och morfar. Kommer upp snart igen!

Sen igår kom gänget till mina hoods och vi picknickade. Dom fick mig att upptäcka en jättefin sjö nära mig, och det kan ha varit en av de bästa kvällarna på hela sommaren, så mysigt.

Nu sitter jag och pastus i bilet påväg till landvetteeer. La espana här kommer vi!!

Kan även konstatera att igår när jag skulle gå ut från bussen med min resväska så vägrade folk att släppa ut mig innan de gick på bussen, så jag körde nog på en eller två. RÄTT ÅT ER. Släpp ut folk först innan ni kliver på...

Nu är vi framme!!! Hörs i Spanien kompisar

!

Semestern har börjat på riktigt!! WOHO!

I fredags firades den in med öl tillsammans med gott folk
Och i lördags hoppade vi in i bilarna och åkte ner till Båstad för att där nalkades det festival. Sov i husbil och försökte hängs med när våra skånska grannar pratade med oss.

Älskar för övrigt min frisyr!!!! Ska tvinga cmåne att göra den på mig varje gång vi ses, eventuellt lära mig själv....

Idag är det måndag och jag tror att jag ska ringa mormor och se om jag kan åka upp ett par dagar.

JA

GODMORGON TORSDAG
två dagar sen semesteeeeeer!! ÄNTLIGEN! Båstad och festival på lördag, yeeees. Husbilen lämnar kba city ca 12:00
Detta blir bästa starten!

Igår var pastus hemma hos mig, vi firade en bra dag med lax och färskpotatis! Och jordgubbar och glass till efterrätt. Var traditonella och så. Mycket gott. Idag kan vara så att jag får ett bra samtal, vi får se! Kommer säga det så småningom.

nu händer det saker, hoppas jag...

BLÄ

TÅG FAAAAAAN
skulle varit hemma nu men tåget har inte ens kommit <3

Stolt

Gaah jag älskar min säng. Varje gång jag ska sova känner jag hur hela jag verkligen kopplar av. Bra köp.

Hursom! Jag lever, var ett tag sedan jag skrev. Ikväll har vi firat min kära pappa som imorgon blir hela 60 år! Fina fina pappa. Johnpe kom upp från
Malmö också just för detta. Bäst.

Vad är nytt då? En vecka (typ) kvar till semester. Yeeees
Och ja en liten detalj... Jag ska till Nya Zeeland!! Jag och sparven åker den 7 november! Har nog inte riktigt fattat det än men ska bli så djävulskt häftigt!!

Godnatt gänget, fredag & grill imorn